Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το eCall θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ζωές τον χρόνο.
Το σύστημα θα επισπεύδει την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, ώστε να μη χάνονται πολύτιμα λεπτά και ζωές στις περιπτώσεις σοβαρών ατυχημάτων.
Εξοπλισμένα με το ειδικό σύστημα eCall, το οποίο ειδοποιεί αυτόματα τις αρχές διάσωσης σε περίπτωση πρόσκρουσης, θέλει να είναι όλα τα καινούργια οχήματα από το 2015 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν χθες σχετικό ψήφισμα, καλώντας την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποβάλει πρόταση για την υποχρεωτική ανάπτυξή του μέσα στην επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με το ψήφισμα των ευρωβουλευτών, το σύστημα αυτό θα επιταχύνει την άφιξη των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, σώζοντας πολλές ζωές και μειώνοντας τους τραυματισμούς.
Το σύστημα τηλε-ειδοποίησης, το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα της πανευρωπαϊκής υπηρεσίας κλήσεων έκτακτης ανάγκης 112, έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, η λεγόμενη «χρυσή ώρα», ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος.
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις, το σύστημα eCall θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο μειώνοντας τη σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
Κι όλα αυτά όταν στην Ευρώπη κάθε χρόνο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο.
Μόνο το 2009 περίπου 35.000 άτομα σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 1,5 εκατομμύριο τραυματίστηκαν σε περίπου 1,1 εκατ. οδικά ατυχήματα στους δρόμους χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Παρόλο που η απαραίτητη τεχνολογία για την τοποθέτηση αυτών των συσκευών υπάρχει ήδη, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το οποίο δεν ξεπερνά το 0,4%, είναι εξοπλισμένα με το συγκεκριμένο σύστημα.
Ο συγκεκριμένος εξοπλισμός θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει και στα δίκυκλα, οι οδηγοί των οποίων εντάσσονται στην κατηγορία των πιο ευάλωτων χρηστών των οδών.
http://www.to-periptero.com/2012/07/blog-post_9691.html