Ποια είναι αυτά τα μέτρα;
Όπως γράφει το κείμενο: Η κυβέρνηση δεσμεύεται ρητά «πριν την πρώτη εκταμίευση του νέου προγράμματος να υιοθετήσει τα ακόλουθα μέτρα, μέσω ενός συμπληρωματικού προϋπολογισμού και άλλων νομικών πράξεων:
• Μείωση στη φαρμακευτική δαπάνη κατά τουλάχιστον 1076 εκατομμύρια Ευρώ το 2012 μειώνοντας τις τιμές των φαρμάκων (γενόσημα και επώνυμα φάρμακα), αυξάνοντας τις συμμετοχές, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους των φαρμακοποιών κατω από το 15% και των χονδρεμπόρων, εφαρμογή υποχρεωτικής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης με βάση τη δραστική ουσία και τα πρωτόκολλα, επικαιροποίηση της θετικής λίστας φαρμάκων, εφαρμογή μηχανισμού τριμηνιαίων επιστροφών (αυτόματη επανείσπραξη) που θα καταβάλεται από τον φαρμακευτικό κλάδο.
• Μείωση της υπερωριακής αμοιβής για γιατρούς σε νοσοκομεία κατά τουλάχιστον 50 εκατομμύρια Ευρώ.
• Μείωση των προμηθειών στρατιωτικού υλικού κατά300 εκατομμύρια Ευρώ (ταμειακά και παραδόσεις).
• Ελάττωση του αριθμού των αντιδημάρχων και του σχετικού προσωπικού με σκοπό την εξοικονόμηση ποσού τουλάχιστον 30 εκατομμυρίων Ευρώ. Εξάλειψη 550 θέσεων αντιδημάρχων στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ισχύ από το τέλος του Φεβρουαρίου, συμπεριλαμβανομένων και των συσχετιζόμενων θέσεων προσωπικού.
• Μείωση της λειτουργικής δαπάνης της κεντρικής κυβέρνησης, και της δαπάνης που σχετίζεται με την διεξαγωγή εκλογών κατά τουλάχιστον 270 εκατομμύρια Ευρώ σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό.
• Εμπροσθοβαρές σχέδιο περικοπών στις επιδοτήσεις σε κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών και περικοπές στις επιχορηγήσεις σε διάφορους φορείς εποπτευομένους από διάφορα Υπουργεία, με σκοπό τη μείωση της δαπάνης μέσα στο 2012 κατά τουλάχιστον 190 εκατομμύρια Ευρώ.
• Μείωση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) κατά 400 εκατομμυρίων Ευρώ: αυτή η περικοπή θα εφαρμοσθεί μέσω περικοπών στις επιδοτήσεις σε ιδιωτικές επενδύσεις και εθνικώς χρηματοδοτούμενα επενδυτικά έργα. Η μείωση του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων ουδεμία επίπτωση θα έχει επί έργων τα οποία συγχρηματοδοτούνται από διαρθρωτικά ταμεία (μη ολοκληρωθέν έργο το οποίο χρηματοδοτείται από επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2000-2006, έργα του ταμείου συνοχής (2000-06), επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2007-2013 και μη επιλέξιμες δαπάνες που σχετίζονται με τα ανωτέρω έργα.
• Αλλαγές σε συνταξιοδοτικά ταμεία με κατά μέσο όρο υψηλές συντάξεις ή που λαμβάνουν υψηλές επιχορηγήσεις από τον προϋπολογισμό, με σκοπό την εξοικονόμηση τουλάχιστον 300 εκατομμυρίων Ευρώ (καθαρό ποσόν αφού λάβουμε υπόψιν την επίπτωση επί των φόρων και των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης).
• Πρόσθετες περικοπές διαρθρωτικών δαπανών ύψους 325 εκατομμυρίων Ευρώ θα πρέπει να προσδιοριστούν (σε συνεννόηση με την Επιτροπή, την ΕΚΤ και το προσωπικό του ΔΝΤ) και να εφαρμοστούν.
Μείωση λειτουργικών δαπανών του κράτους κατά €200 εκατομμύρια.
• Προσαρμογή λοιπών δαπανών κατά €280 εκατ.: εκλογικές δαπάνες, επιδοτήσεις για απομακρυσμένες περιοχές, πιστώσεις για το Υπουργείο Παιδείας, (συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών στο εξωτερικό, αποζημιώσεις προσωπικού των πανεπιστημίων, αναπληρωτές καθηγητές στην δευτεροβάθμια σχολεία, λειτουργικές δαπάνες λειτουργίας των γυμνασίων), κατανομές του Υπουργείου Γεωργίας, και μεταφορές σε φορείς.
Πριν την εκταμίευση, η Κυβέρνηση θα πρέπει ακόμη να κάνει τις ακόλουθες εκκρεμείς ενέργειες:
• Η Κυβέρνηση υιοθετεί ένα νόμο-πλαίσιο για τη μεταρρύθμιση των επικουρικών συντάξεων, με σκοπό την εξοικονόμηση 0,4% του ΑΕΠ μέχρι το 2014 (σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΜΠΔΣ).
• Υπουργικές Αποφάσεις για την εφαρμογή του τέλους επιτηδεύματος (ελάχιστη επιβάρυνση επί των ελευθέρων επαγγελματιών) που προβλέπεται από το Άρθρο 31 του Νόμου 3986/2011,
• Υπουργικές Αποφάσεις (4 ) για την ολοκλήρωση της πλήρους εφαρμογής του νέου μισθολογίου σε όλα τα σχετικά νομικά πρόσωπα και νόμος για την καθιέρωση νομοθετικών προβλέψεων για τους τρόπους ανάκτησης των επιπλέον καταβληθεισών αποδοχών για το χρονικό διάστημα από τον Νοέμβριο του 2011 και μετά.
• Έκδοση Υπουργικής Απόφασης (ΥΑ) για τη μείωση του χρόνου μεταφοράς από τη ΔΕΗ των εσόδων του φόρου ακίνητης περιουσίας σε 2 ημέρες.
• Έκδοση των εκκρεμών ΥΑ για το κλείσιμο/συγχώνευση των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου.
• Αναθεώρηση του μηχανισμού της θετικής λίστας για την πραγματοποίηση εξοικονομήσεων της τάξης των €250 εκατ. το 2012.
- Η Κυβέρνηση νομοθετεί μέτρα για την επίτευξη ισότιμων όρων στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, όπως: α) άρση της μετενέργιας μετά τη λήξη των συμβάσεων, β) την κατάργηση της μονιμότητας σε όλες τις υφιστάμενες παραδοσιακές συμβάσεις, γ) πάγωμα της "ωρίμανσης" σε όλες τις ιδιωτικές συμβάσεις, δ) κατάργηση της υποχρεωτικής διαιτησίας.
- Η Κυβέρνηση νομοθετεί τον επαναπροσδιορισμό του επιπέδου του κατώτατου μισθού που καθορίζεται από την εθνική συλλογική σύμβαση κατά 22%, παγώνει αυτή μέχρι το τέλος της περιόδου του προγράμματος, και μια περαιτέρω μείωση κατά 10% για τους νέους εργαζομένους, που θα ισχύει γενικά, χωρίς περιοριστικούς όρους.
- Η Κυβέρνηση θα κλείσει τα μικρά ταμεία κοινωνικής ασφάλισης κα θα μειώσει τις λοιπές δαπάνες κοινωνικής ασφάλισης χαμηλής προτεραιότητας για να καταστεί δυνατή μια πλήρως χρηματοδοτούμενη μείωση των ποσοστών εισφοράς κοινωνικής ασφάλισης.
- Η Κυβέρνηση θεσπίζει δευτερεύουσα νομοθεσία για τον ορισμό των τιμών των αδειών των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, αντικατοπτρίζοντας το διοικητικό κόστος, και ελέγχει την ειδική νομοθεσία στον τομέα των υπηρεσιών και καταργεί ή τροποποιεί περιττές και αναχρονιστικές κανονιστικές ρυθμίσεις για επιπλέον 20 υψηλής αξίας και/ή πολύ κλειστά επαγγέλματα ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης συνέπεια με το νόμο για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων (3919).
• Η Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων να ικανοποιήσει τους δείκτες απόδοσης διοίκησης εσόδων τέλους 2011 (πλήρες εύρος και έλεγχοι ΦΠΑ φορολογουμένων μεγάλης οικονομικής επιφάνειας).
Ακύρωση αμνηστίας Να τροποποιηθεί το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο για την κατάργηση/τροποποίηση των άρθρων 3 και 21 (για την εξάλειψη της επέκτασης των όρων πληρωμής των οφειλόμενων φόρων και καθυστερημένων εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, και την εξάλειψη της αναστολής της ποινικής δίωξης και της δέσμευση περιουσιακών στοιχείων).
• Τροποποίηση αποφάσεων της Τράπεζας της Ελλάδος για την υποβολή από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης των ύποπτων συναλλαγών που συνδέονται ή σχετίζονται με φοροδιαφυγή (αποφάσεις 285/2009 και 281/2009) για να ενισχύσει την παρακολούθηση και τον εντοπισμό των μηχανισμών.
• Λήψη μέτρων για να διασφαλιστεί ότι οι καταγγελίες σχετικά με επιβεβαιωμένα απλήρωτα φορολογικά χρέη που προκύπτουν από έναν έλεγχο διαβιβάζονται για ποινική δίωξη και στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης,
• Υποχρεωτική εξάντληση για τις μεγάλες φορολογικές υποθέσεις της διοικητικής επίλυσης διαφορών πριν την πρόσβαση σε δικαστικές προσφυγές.
• Αυστηροποίηση των κανόνων για την παραίτηση από την κατάθεση για την πρόσβαση δικαστικών προσφυγών (χωρίς να θίγεται η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης).
• Έκδοση αποφάσεων και νομοθετικών πράξεων για τη μεταβίβαση από το πολιτικό σε διοικητικό επίπεδο των εξουσιών ελέγχου πάνω σε καίριες επιχειρηματικές δραστηριότητες και διαχείριση ανθρωπίνων πόρων.
• Τοποθέτηση κάτω από τον άμεσο έλεγχο και τη διαχείριση των κεντρικών της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων της συλλογής των μεγάλων χρεών, και ενοποίηση δραστηριοτήτων στις 35 μεγαλύτερες εφορίες.
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει μία αναλυτική αξιολόγηση των αναγκών σε κεφάλαια των τραπεζών.
Η Κυβέρνηση ολοκληρώνει μία λεπτομερή μελέτη για το πώς θα διευθετήσει την ΑΤΕ, βασισμένη στην εργασία που ανατέθηκε σε εξωτερικές ελεγκτικές εταιρίες.
Η Κυβέρνηση θεσπίζει νομοθεσία για τη βελτίωση του πλαισίου για την επίλυση και την ανακεφαλαιοποίηση: α) επιτρέπει στην Τράπεζα της Ελλάδος να θέσει νέα πρότυπα τραπεζικού κεφαλαίου μέσω της ρύθμισης, και να χρησιμοποιήσει αυτή την εξουσία για τη δημιουργία νέων απαιτήσεων Core Tier 1, β) εξαλείφει τα εμπόδια στην ευέλικτη διαχείριση των συμβάσεων εργασίας στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης τραπεζών, γ) εξασφαλίζει τη χρήση των συντηρητικών εκτιμήσεων του ενεργητικού των πτωχευμένων τραπεζών, δ) επιτρέπει τη χρήση των ενδεχόμενων μετατρέψιμων ομολογιών σε ανακεφαλαιοποίηση, ε) εισάγει τη δυνατότητα των περιορισμών σχετικά με τα δικαιώματα ψήφου του ΤΧΣ, και στ ) αναθέτει ευθύνες για την αναδιάρθρωση σε ένα ξεχωριστό τμήμα στην ΤτΕ και τις ευθύνες για τη συστηματική αναδιάρθρωση στο ΤΧΣ.
Η Κυβέρνηση θεσπίζει νομοθεσία για τη βελτίωση του δημοσιονομικού πλαισίου εποπτείας. Ειδικότερα, περιλαμβάνει μεταρρυθμίσεις για: α) δημιουργία δύο τμημάτων υπό του ΤΧΣ, αντίστοιχα, για τη διαχείριση της ιδιοκτησία της διακυβέρνησης των τραπεζών και των ενδιάμεσων πιστωτικών ιδρυμάτων, β) αναθεώρηση της διοικητικής δομής του ΤΧΣ για να προβλέπει ένα Γενικό Συμβούλιο και ένα Διοικητικό Συμβούλιο, και γ) ρύθμιση χρηματοδότησης ΤΑΚΕΠΠΙ και να εξάλειψη πιθανών συγκρούσεων συμφερόντων εντός του ΤΑΚΕΠΠΙ.
Όλα τα παραπάνω, βάση του νέου Μνημονίου που πρέπει τώρα να ψηφίσει η Βουλή είναι προαπαιτούμενες δράσεις. Δηλαδή θα προηγηθούν της εκταμίευσης της πρώτης δόσης του νέου δανείου. Κάποια πρέπει να γίνουν πριν δοθούν τα 30 δισ. ευρώ για το PSI.
Νέα αλλαγή σε μισθολόγιο, συντάξεις αλλά και στο εργασιακό
Ο πακτωλός μέτρων και παρεμβάσεων θα συνεχιστεί όμως και μετά με επόμενο σταθμό τους μήνες Ιούνιο - Ιούλιο.
Τότε θα έρθει η νέα αλλαγή σε μισθολόγιο, συντάξεις αλλά και στο εργασιακό.
Το μνημόνιο προβλέπει ότι:
«Η Κυβέρνηση θα εργασθεί μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους για τη μεταρρύθμιση του συστήματος καθορισμού των μισθών σε εθνικό επίπεδο. Έως το τέλος Ιούλιου 2012 θα καταρτιστεί ένα χρονοδιάγραμμα για την αναθεώρηση της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Η πρόταση θα στοχεύει στην αντικατάσταση του ύψους των μισθών που ορίζονται στην ΕΓΣΣΕ με ελάχιστο ύψος μισθού νομοθετημένο από την κυβέρνηση σε διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους».
· Μέχρι τον Ιούνιο του 2012 η Κυβέρνηση θα θεσπίσει νομοθετικά μία μείωση κατά μέσο όρο 10% στα αποκαλούμενα «ειδικά μισθολόγια» του δημοσίου τομέα, στα οποία το νέο μισθολόγιο δεν ισχύει. Τούτο θα εφαρμοσθεί από την 1η Σεπτεμβρίου 2012 και εντεύθεν και θα επιφέρει εξοικονομήσεις της τάξεως των 114 εκατομμυρίων Ευρώ τουλάχιστον (με αντίκτυπο μεταφοράς 226 εκατομμυρίων Ευρώ το 2013) (καθαρό ποσόν αφού ληφθεί υπόψιν η επίπτωση επί των φόρων και των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης).
· Για να προετοιμάσει τα μέτρα τα οποία θα υιοθετηθούν με τους προϋπολογισμούς του 2013 και του 2014 και για να συνεισφέρει στην επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων, η Κυβέρνηση εισάγει, πρό του τέλους Φεβρουαρίου του 2012 μία αναθεώρηση των προγραμμάτων δημοσίας δαπάνης.
Η αναθεώρηση αυτή θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2012. Θα επικεντρωθεί σε συντάξεις και κοινωνικές μεταβιβάσεις (κατά τρόπο που θα διατηρεί την βασική κοινωνική προστασία), στις αμυντικές δαπάνες, χωρίς να επηρεάζεται η αμυντική ικανότητα της χώρας, και στην αναδιάρθρωση της κεντρικής διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Μέχρι την ίδια ημερομηνία (Ιούνιος 2012), περαιτέρω εξορθολογισμός των φαρμακευτικών δαπανών και της λειτουργικής δαπάνης των νοσοκομείων ενώ θα προσδιορισθούν επίσης οι χρηματικές παροχές προνοίας.
· Τα προκαταρτικά αποτελέσματα από την αναθεώρηση των δαπανών θα περιληφθούν στην επικαιροποίηση της μεσοπρόθεσμης δημοσιονομικής στρατηγικής (ΜΠΔΣ) η οποία θα υποβληθεί στο Κοινοβούλιο μέχρι τον Μάϊο του 2012.
· Η Κυβέρνηση δηλώνει την ετοιμότητά της να ορίσει και να θεσπίσει πρόσθετα μέτρα, εάν παραστεί ανάγκη, έτσι ώστε να τηρηθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι.
· Το ίδιο κείμενο προβλέπει ότι για το 2012, το ετήσιο πρωτογενές έλλειμμα γενικής κυβέρνησης δεν θα πρέπει να υπερβεί τα 2.063 εκατομμύρια ευρώ ενώ για τα έτη 2013 και 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον της τάξεως των 3.600 εκατομμυρίων Ευρώ και 9.500 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως.
http://topeiraxtiri.blogspot.com/2012/02/blog-post_2320.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook