ΠΩΣ ΕΡΕΘΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ & ΠΩΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ;

efrapedia



SEXUALITY: Οι ερωτικές ζώνες στον άνθρωπο... 




Για να κατανοήσουμε την έννοια «ερωτικές ζώνες» στο ανθρώπινο σώμα πρέπει να προηγηθεί η κατανόηση της παραγωγής επιθυμίας στον εγκέφαλο και η αμφίδρομη σχέση της με εικόνες και αναμνήσεις για τα αμιγή γεννητικά όργανα, αλλά και για δευτερογενή στοιχεία που μπορεί να είναι εξωσωματικά αλλά ταυτισμένα με τα σωματικά (πχ:  εσώρουχο / στηθόδεσμος / φόρεμα κ.λ.π).

Η ερωτική επιθυμία μπορεί να παράγεται από ΟΠΤΙΚΑ / ΟΣΦΡΗΤΙΚΑ / ΟΠΤΙΚΑ / ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ερεθίσματα, τα οποία στην περιοχή του υποθάλαμου -που ονομάζεται προοπτική περιοχή- μετασχηματίζονται σε ουσίες, όπως η ντοπαμίνη και η σύνθεση του νιτρικού οξειδίου (τουλάχιστον αυτά γνωρίζουμε μέχρι σήμερα), και που εν συνεχεία στέλνουν εντολές σε σημεία του σώματος που θεωρούνται κύριες ερωτικές ζώνες, όπως το πέος και η κλειτορίδα.


 


Τα κύρια γεννητικά όργανα διογκώνονται με την αύξηση της αιμάτωσης που προκαλούν τα σήματα που προαναφέραμε. Ο μετασχηματισμός των σημάτων σε διασταλτικά ερεθίσματα περίπου γνωρίζουμε ότι γίνεται με μεσολαβητή μια ουσία που ονομάζουμε κυκλική μονοφωσφατάση.

Επίσης, προκειμένου να κατανοήσουμε τη φαινομενολογία των ερωτικών ζωνών, πρέπει να δούμε πώς εξελίχθηκε η επιθυμία για σεξουαλική επαφή από τα ζώα έως τον άνθρωπο.

Στα πρωτεύοντα, δηλαδή στους προγονούς μας, οι ερωτικές ζώνες είναι μόνο τα γεννητικά όργανα και οι οσμές τους (ούρα, αίμα στον οίστρο). Τα ζώα μπορεί να μυρίσουν από χιλιόμετρα μακριά το θηλυκό που βρίσκεται σε οίστρο και να διανύσουν τεράστιες αποστάσεις, για να βρεθούν μαζί του, διακινδυνεύοντας πολλές φορές και τη ζωή τους.
 


Ωστόσο, από την εποχή που ο άνθρωπος απέκτησε λογική και συμβολική έκφραση στην ασυνείδητη και ενστικτώδικη επιθυμία του (την επιθυμία για σεξ μπορούμε να την συγκρίνουμε με το αίσθημα της πείνας), τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα δηλαδή η έλξη των δύο φύλων έχει αναγκαίους διαμεσολαβητές τις εικόνες και όχι μόνο τις οσμές.

 

Η εικόνα ενός ωραίου μαστού σε μια γυναίκα παράγει ερωτική επιθυμία στον άνδρα (ο ωραίος μαστός είναι δείγμα υγείας, άρα στο πρωτογενές ερέθισμα σημαίνει ότι κάνω σεξ και παράγω υγιείς απογόνους).

Το ανδρικό στέρνο αντίστοιχα τονίζεται έντονα και τα χτυπήματα στο στήθος ενός πίθηκου που δείχνουν κάλεσμα στη θηλυκή σύντροφο, ίσως, να είναι το ίδιο σήμα που εξελίσσεται στον σύγχρονο άνδρα που προσπαθεί να γυμνάσει το στήθος και τους ώμους, προβάλλοντας πάντα ένα συμβολισμό υγιούς για αναπαραγωγή αρσενικού.
 


Τα ποδιά μιας υγιούς, άρα ωραίας γυναίκας, αλλά και τα αντίστοιχα ενός άνδρα υπόσχονται μια δυνατή και έντονη επιθυμία για σεξουαλική πράξη. Τα πόδια είναι απαραίτητα, γιατί η αναδίπλωση, το άνοιγμα που οδηγεί στο coitus a terco (στον έρωτα από πίσω) στα ζώα είναι η μόνη στάση που μπορούν να συνουσιαστούν και η οποία στον άνθρωπο μοιάζει επίσης να είναι από τις πιο ελκυστικές παραλλαγές στην ποικιλία των σεξουαλικών στάσεων.

Το στόμα συμβολικά αναπαριστά μια σχισμή, όπου παραπέμπει στον κόλπο του θηλυκού, άρα είσοδο για ερωτική πράξη. Στα πρωτεύοντα, το στόμα συλλαμβάνει και καθηλώνει το θηλυκό στο έδαφος, για να συνουσιαστεί με μια έντονη επίδειξη δύναμης και συνάμα επιδεξιότητας, γιατί δεν πρέπει να σκοτώσει το θηλυκό ταίρι του.

Στον άνθρωπο, το στόμα διαφοροποιείται, γιατί αποτελεί προπομπό μιας πρώτης σωματικής επαφής που ξεκινά, απαγορεύοντας ουσιαστικά στο ταίρι να φύγει, συλλαμβάνεται και εγκλωβίζεται, για να ακολουθήσει ένωση των αμιγώς σεξουαλικών οργάνων αργότερα.




Ένα υγιές στόμα με κόκκινα χείλη (όπου το αίμα κυκλοφορεί = υγεία) αποτελεί πρόκληση για το αρσενικό, αλλά και ένα υγιές στόμα με δυνατό σαγόνι παραπέμπει στο υγιές αρσενικό, άρα σίγουρο επιβήτορα και προστάτη του θηλυκού.

 


Οι γλουτοί (οπίσθια), στα πρωτεύοντα, είχαν τον πιο σημαντικό ρόλο, γιατί αυτά έβλεπαν και μύριζαν την εποχή του οίστρου και η συνουσία από πίσω ήταν η μόνη στάση.

Στον άνθρωπο, τα δυνατά οπίσθια είναι από τα πρώτα ερωτικά καλέσματα, αφενός ως συνέχεια γονιδιακή, όπως άλλωστε είμαστε, αφετέρου ως μια συμβολική έκφραση του πρωτόγονου και ανιδιοτελούς χωρίς αιδώ, γιατί, όταν κοιτάμε το άλλο φύλο από πίσω δεν κρινόμαστε από το βλέμμα, που συνήθως είναι αμφίθυμο και κριτικό, (γιατί συμπυκνώνει την πολιτισμική, ηθική και ηθικολογική πλευρά του σεξ), άρα αναστέλλει τον άλλον να εκφράσει την απόλυτη επιθυμία του, γιατί δεν πρέπει...

Τα μάτια, που είναι ο καθρέφτης της ψυχής, έπαιξαν και παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο, γιατί μετασχηματίζουν τις εικόνες με πολύπλοκο τρόπο που είναι δύσκολο να κατανοηθεί φανταστείτε μόνο πως, σε μια παλιότερη εποχή, η εικόνα ενός γυμνού αστράγαλου σε μια γυναίκα με μακρύ φόρεμα μπορούσε να διεγείρει σε βαθμό έκστασης έναν άνδρα.

Ένα φευγαλέο κοίταγμα από το απέναντι πεζοδρόμιο, με υπονοούμενο, μπορεί να ξεσηκώσει τον κόσμο των φαντασιώσεων του άλλου. Το βλέμμα έχει αυτήν τη διάσταση του αμφίσημου «σε θέλω, αλλά δεν είναι και σωστό να το πω», που αναπαράγει μια αμφιβολία και μια πίστη, μια αγωνία για το αν πρέπει να δηλώσω τις επιθυμίες μου ή θα εκτεθώ. Το βλέμμα αποτελεί ένα πρόσημα που είναι κάλεσμα, αλλά ο ένας φόβος είναι επιθυμία, άρα απόρριψη είναι ερωτικό σήμα, αλλά ένα κριτικό πολιτιστικό πρόθεμα, γιατί στο βλέμμα είναι όλος ο κόσμος του άλλου σε κάποια ασήμαντη χρονική στιγμή, με τη σιωπή που συνοδεύει τα ανερμήνευτα αισθήματα.

Η γυναίκα είναι πιο σίγουρη στην ερμηνεία των οπτικών καλεσμάτων του άνδρα, ενώ ο άνδρας μοιάζει να αμφιβάλλει αν το οπτικό κάλεσμα της γυναίκας έχει πάντα ερωτικό υπονοούμενο.





Η ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ ΠΛΕΥΡΑ ΤΩΝ ΕΡΩΤΙΚΩΝ ΖΩΝΩΝ.

Είναι σίγουρο πως δεν γνωρίζουμε πώς και γιατί τα φύλα έλκονται με τον σεξουαλικό τρόπο.
Τουλάχιστον στον άνθρωπο δεν μπορεί να ερμηνευτεί με τον νόμο της αναπαραγωγής, όπως συμβαίνει στα πρωτεύοντα.

Η σεξουαλική επιθυμία και ο σχηματισμός ερωτικών ζωνών στον άνθρωπο δεν έχει πλήρως διερευνηθεί. Εντούτοις, για λόγους ίσως κατανόησης, θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τις ερωτικές ζώνες σε αμιγώς ανατομικές περιοχές που παράγουν ηδονή και οργασμό και σε μια πιο θολή αναπαράστασή τους που είναι αναγκαία προϋπόθεση, για να διαδραματίσουν αυτό τον ρόλο.

Ως αναπαράσταση θα ονομάζαμε ό,τι κρύβει με ενδυματολογική σημασία τα ανατομικά στοιχεία, τα οποία, για να τα δούμε ή να τα ακουμπήσουμε, πρέπει να προηγηθεί μια ιεροτελεστία απογύμνωσης.

ΚΟΛΠΟΣ - ΠΕΟΣ : τα όργανα αυτά είναι ερωτικές μηχανές πλούσιες σε αγγεία και νεύρα που με συσπάσεις, διαστολές, οσμές, υγρά λιπαντικά και αλλαγή χρώματος σηματοδοτούν αλλά και αποτελούν την απόλυτη ταύτιση με τη σεξουαλική φαντασίωση.

ΚΟΛΠΟΣ: όργανο σωλήνας με τεράστιες διασταλτικές ιδιότητες για τη γέννηση παιδιών αλλά κυρίως για την υποδοχή του φαλλικού Έμβολου. Ως είσοδος με μυστήρια κατάληξη αποτελεί το αρχετυπικό της παραβίασης. Συμβολικά, παραπέμπει στην ανάγκη του αισθήματος να γυρίσω και πάλι στην εμβρυϊκή ασφάλεια και στην ηδονή της υγρής θαλπωρής του μανιακού υγρού.

Η ικανότητα του κόλπου να συσπάται προκαλεί ηδονή στα δύο φύλα.Υπάρχει ένα ερώτημα για το ποιο σημείο του κόλπου είναι πιο ευαίσθητο (σημείο G ), το οποίο επιστημονικά όμως δεν έχει τεκμηριωθεί. Όμως, είναι σίγουρο πως ο κόλπος παράγει υγρά λιπαντικά, για να διευκολύνει τη συνουσία και στη φάση του οργασμού υπάρχει ίσως και μικρή απώλεια ούρων και υγρών από τους βαρθολίνειους αδένες.

Σήμερα, οι περισσότεροι επιστήμονες καταλήγουν ότι, στην ηδονή, η κλειτορίδα διαδραματίζει τον πιο σημαντικό ρόλο.
  



ΚΛΕΙΤΟΡΙΔΑ: μικρός φαλλός, πλούσιος σε αιματώδη και νεύρωση πιο πολύ από το πέος. Είναι παρών και απών στον οργασμό, είναι διακριτικός και αδιάκριτος γι’ αυτό και τρελαίνει τους άνδρες. Είναι αντίπαλος του ανδρικού φαλλού, πιο μικρός αλλά και πιο αποτελεσματικός. Στη φροϋδική ρήση για τον «φθόνο του φαλλού» της γυναίκας μπορεί να αντιπαρατεθεί ο φθόνος του άνδρα για ένα όργανο που έχει αντοχές, εν συγκρίσει προς το δικό του που πολύ εύκολα κουράζεται και σταματά τη συνουσία.
Η κλειτορίδα είναι απαραίτητο όργανο για τον οργασμό της γυναίκας, περισσότερο από τον κόλπο που είναι λιγότερο πλούσιος σε νεύρωση και αίσθηση.

ΠΕΟΣ: το όργανο αυτό έχει νεύρωση και αγγειώδη με μοναδικές ιδιότητες. Όταν είναι μικρό και μαλακό έχει ελάχιστη κυκλοφορία, όταν διογκώνεται πολλαπλασιάζει την αιματώδη του αλλά παράλληλα επιμηκύνεται και αποκτά ιδιότητες ξύλου για την εύκολη είσοδο. Οι προγονοί μας διέθεταν πέος οστό, για να διευκολύνει την είσοδο στον κόλπο. Ο άνθρωπος έχει το μεγαλύτερο αναλογικά με το σώμα του όργανο σε σχέση με τα πρωτεύοντα (οχ! ο γορίλας έχει μήκος μόνο 7 εκ ).

Ουσιαστικά, το πέος είναι ένας κόλπος γεμάτος ή μια κλειτορίδα σε μεγέθυνση. Η εικόνα του μεγάλου φαλλού ταυτίστηκε με τη γονιμότητα, τη ρώμη και βέβαια την απόλυτη ηδονή. Οι άνδρες ζηλεύουν τους άνδρες με μεγάλα πέη περισσότερο από τους άνδρες με μεγάλα αυτοκίνητα. Οι γυναίκες μεταξύ τους πάντα σχολιάζουν τα μεγάλα με θετικό τρόπο, αλλά προς τους άνδρες λένε ό,τι λένε και οι μητέρες των αγοριών, ότι το μέγεθος δεν μετράει.

ΠΡΩΚΤΟΣ: ο πρωκτικός σωλήνας ανέκαθεν λειτουργούσε σαν ερωτική ζώνη, γιατί αποτελεί την πιο πλούσια σε νεύρα ανατομική ζώνη (εδικό νεύρο που διαπερνά την πρωκτογεννητική περιοχή). Οι συσπάσεις του κόλπου της βαλάνου είναι άμεσα εξαρτημένες από τη σύσπαση του πρωκτού. Δηλαδή ανατομικά είναι και ερωτική ζώνη λόγω της συγγένειας με τα αμιγή σεξουαλικά όμως όργανα. Ως φαντασίωση υπάρχει σε άνδρες και γυναίκες και δεν σχετίζεται με την ομοφυλοφιλία. Πιθανώς, να παραπέμπει στην αρχαϊκή στάση της coitus a terco. (σεξ από πίσω).

ΟΜΦΑΛΟΣ: είναι μια περιοχή με μεγάλη ανατομική σημασία. Ο ομφάλιος λώρος, από τον οποίο γεννιόμαστε και διαχωριζόμαστε από την απόλυτη ηδονή της εμβρυϊκής μας ασφάλειας. Οπτικά παραπέμπει σε υποδοχή που μπορεί να έχει ως φαντασίωση κάποιος σαν μικρό κόλπο, κλειτορίδα, φαλλό.

ΟΙ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΖΩΝΕΣ, όπως έλεγε και ο μεγάλος μελετητής της σεξουαλικής ζωής του ανθρώπου, ΚΙΝΣΕΥ, είναι ότι μπορεί να παράγει ηδονή ως ένα συνεχές και όχι ως μια ανατομική κατασκευή.

 



Ο λογικός εγκέφαλος είναι όμως διχοτόμος, θέλει να ορίζει τουλάχιστον μόνον δύο πλευρές, άρρεν και θήλυ, άρα υποδοχή και προβολή. Δηλαδή, η ανατομική αντιστοιχία σε δύο ίσα μέρη δεν μπορεί να περιγραφεί και να συμβολιστεί σε εγκεφαλικό επίπεδο, γιατί οι πιθανές βάσεις των φαντασιώσεων δεν είναι μόνο δύο αλλά χίλιες δύο τουλάχιστον. Το σεξουαλικό δεν αναλύεται ούτε και περιγράφεται.

Προσπαθήστε να περιγράψετε την αίσθηση του οργασμού και θα καταλήξετε σε μια αποτυχία, όταν χρησιμοποιήσετε λεκτικά σύμβολα. Ίσως, θα περιγράψετε με σειρά λογικών συνειρμών και παρομοιώσεων πώς θα έπρεπε να είναι (οχ! ένιωσα φοβερά, έντονα, δυνατά, διαλύθηκα, πέθανα κ.λπ), αλλά αυτό δεν περιγράφει τη σεξουαλική ηδονή αλλά μια άλλη κατάσταση, οικεία στην καθημερινότητα. Γιατί, όπως και ο έρωτας, δεν περιγράφεται, αλλά παρομοιάζεται πάντα με κάτι που πιθανώς να του μοιάζει .

Η σεξουαλική επιθυμία είναι σίγουρο πως είναι μια σκοτεινή πλευρά του «είναι» μας, η οποία δεν εξηγείται με όρους ανταμοιβής, είναι επαναλήψιμη αλλά δεν είναι ποτέ ίδια  Ως εκ τούτου, οι ερωτικές ζώνες που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν κάποιον, θα άφηναν κάποιον άλλον αδιάφορο.

Επιπροσθέτως, είναι σίγουρο ότι, για να δημιουργηθεί ως ανατομικό ή φαντασιακό στοιχείο πρόκλησης της ερωτικής διάθεσης, η ζώνη αυτή πρέπει να είναι -υποκριτικά τουλάχιστον- άπιαστη, άφατη και νέα. Όπως η Ευρυδίκη, όπου είναι, μόλις την ονομάσεις, κατεβαίνει στον ΑΔΗ.

Οι ερωτικές ζώνες, πέραν όμως από της ανατομικής αλλά και συμβολικής τους σημασίας, τις οποίες θα ονομάζαμε διαχρονικές, αλλάζουν ανά περιόδους και πολιτισμούς όπως οι μόδες, γι' αυτό και οι κοινωνίες επηρεάζουν αφάνταστα την προβολή των σημείων που νομίζουν ερωτικά κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο (ντύσιμο, αισθητική, πορνογραφία κλπ).

Συμπερασματικά, μπορείτε να κάνετε έρωτα και να φαντασιώνεστε με όποιο τρόπο μπορείτε και με όποια ανατομικά όργανα εσείς θέλετε. "Το μόνο σεξ που δεν γίνεται, είναι αυτό που δεν μπορείτε! Kinsey"

Tags

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !
To Top